Ford Forums banner

2019 Ford Edge SEL Problemy z przekładnią

1 reading
90K views 153 replies 94 participants last post by  R.S.LOGAN  
#1 ·
Mam 2019 Ford Edge SEL 2.0L EcoBoost z przebiegiem nieco ponad 63 300 mil. Ostatnio samochód nie jeździ płynnie. To naprawdę rozczarowujące, biorąc pod uwagę fakt, że kupiłem go fabrycznie nowego, a gwarancja na układ napędowy wygasła miesiąc temu. Poniżej 2 główne problemy:

  1. Samochód szarpie podczas zmiany biegów przez większość czasu. Najczęściej zauważalne między 2 a 3 i 3 a 4 biegiem. Jeśli obchodzę się z pedałem gazu bardzo delikatnie, szarpnięcie jest bardzo niewielkie i czasami niezauważalne.
  2. Przy stałych prędkościach obroty silnika (RPM) rosną samoczynnie, bez wciskania pedału gazu. Aby to potwierdzić, jeździłem samochodem po autostradzie kilka razy z tempomatem ustawionym na 60 MPH. Obroty silnika będą przez większość czasu nieco powyżej 2x1000, ale okresowo wzrastają o 50-100 RPM powyżej tego stałego znaku.

Zabrałem samochód do lokalnego dealera i złożyłem reklamację. Po uiszczeniu opłaty diagnostycznej w wysokości 125 USD poinformowano mnie, że muszę wymienić konwerter momentu obrotowego. Szacunkowy koszt wyniósł 3300 USD. Wszystko to zostało zrobione bez jazdy próbnej ani niczego. Samochód został tylko obejrzany i przedstawiono kosztorys. Zapytałem mechanika, czy zapłacenie tej kwoty definitywnie rozwiąże problem, ale wydawał się nie być pewien.

Oprócz 2 wyżej wymienionych problemów, samochód nie ma żadnych innych problemów. Żadnych dziwnych dźwięków, żadnych świateł. Nic. Nawet podłączyłem czytnik kodów i samochód nie zgłasza żadnych błędów (na razie). Pojazd był odpowiednio serwisowany, ze wszystkimi moimi wymianami oleju i rotacjami opon do tego momentu. Jedyną rzeczą, której nie pamiętam, jest wymiana płynu w skrzyni biegów. Na każdym spotkaniu w sprawie wymiany oleju mówi się mi, że nie jest to potrzebne, dopóki samochód nie przejedzie około 100 000 mil.

Odkąd ten problem się pojawił, oglądałem wiele filmów na YouTube od osób z podobnymi problemami. Niektórzy wspomnieli o wymianie płynu w skrzyni biegów i dodaniu dodatku Lucas, co rozwiązało ten problem. Chciałbym pójść tą drogą, aby sprawdzić, czy to działa. Chciałbym najpierw sprawdzić poziom płynu ATF, zanim udam się do warsztatu i poproszę o jego wymianę. Otworzyłem maskę, aby sprawdzić poziom ATF, ale nie mogłem znaleźć bagnetu. Wszelka pomoc w tym zakresie będzie bardzo mile widziana.
 
#3 ·
Mam ten sam problem, po 3-krotnej kontroli, za każdym razem dealer wyciągał kody bezskutecznie. W końcu tym razem mówią mi, że to konwerter momentu obrotowego i wyceniają naprawę na 8 434 $. Nigdy więcej nie kupię Forda. Dopilnuję, żeby nikt, kogo znam, też go nie kupił. 2019 Ford Edge SEL z przebiegiem 85 tys. mil.
 
#11 ·
Mam ten sam problem, po 3 próbach sprawdzenia, za każdym razem dealer wyciągał kody bezskutecznie. W końcu tym razem mówią mi, że to konwerter momentu obrotowego i wyceniają naprawę na 8 434 $. Nigdy więcej nie kupię Forda. Dopilnuję, żeby nikt, kogo znam, też nie kupił. 2019 Ford Edge SEL z przebiegiem 85 tys. mil.
Mamy te same problemy, byliśmy u dealera Forda 2 tygodnie, mieliśmy nadzieję, że to tylko problem z programem, ale teraz mówią, że konwerter momentu obrotowego. Jeszcze nie podali nam ceny. Mam też dość Forda. To nie powinno się zdarzyć, a skoro przydarza się tak wielu osobom, powinni wziąć na siebie część odpowiedzialności za ten problem.
 
#4 ·
Mam również model Edge SEL z 2019 roku, który miał lekkie zawahania. Próbowałem środka do czyszczenia układu paliwowego, a następnie pojechałem do dealera. Nie było żadnych kodów silnika i powiedziano mi, że sprzęgło w konwerterze momentu obrotowego się ślizga i będzie wymagało wymiany, a następnie odbudowy linii skrzyni biegów. Szacunkowy koszt wyniósł około 6 tysięcy. Mam dopiero 70 tysięcy mil na moim. W przyszłości będę również unikał Fordów.
 
#5 ·
Mam również model Edge SEL z 2019 roku, który miał lekkie zawahania. Próbowałem środka do czyszczenia układu paliwowego, a następnie zabrałem go do dealera. Nie było żadnych kodów silnika i powiedziano mi, że sprzęgło w konwerterze momentu obrotowego ślizga się i będzie wymagało wymiany, a następnie odbudowy linii transmisyjnych. Szacunkowy koszt wynosił około 6 tys. dolarów. Mam przejechane tylko 70 tys. mil. W przyszłości również będę unikał Fordów.
Mam ten sam problem, byłem w 2 salonach i z nich wychodziłem, które nie mogły tego rozgryźć. Obsługa klienta Ford Motor Co. absolutnie nie pomogła. Nigdy więcej nie kupiłbym produktu Forda z powodu zwłoki, jaką miałem przez wiele miesięcy, zanim ktokolwiek W KOŃCU mógł to zdiagnozować. Wydaje się, że jest wiele problemów z modelem 2019 Ford Edge Sel eco boost. Miałem inne problemy z przekładnią w zeszłym roku i miałem to samo zwlekanie! Byłem bez samochodu przez miesiąc w zeszłym roku, a teraz jesteśmy w kolejnym koszmarze.
 
#75 ·
Ja również mam te same problemy, zasugerowano mi ponowne zaprogramowanie oprogramowania skrzyni biegów, zrobiłem to, wciąż mam te same problemy. Mam 75 000 mil i jestem winien 20 000 dolarów za mój samochód.. Nigdy więcej nie kupię Forda... Powodzenia wszystkim
Mój Edge z 2019 roku z nieco ponad 39 000 mil sprawiał mi problemy, zrobili aktualizację oprogramowania i wciąż mam z nim problemy, wróciłem do mojego dealera, teraz powiedzieli, że skrzynia biegów musi zostać przebudowana, powiedzieli mi, że mają przede mną dwie inne przebudowy skrzyni biegów, zadzwoniliby do mnie później, aby umówić się na wizytę za 3 tygodnie i wciąż nie zadzwonili, nie sądzę, żebym znowu kupił Forda.
 
#7 ·
Mam te same problemy, co inni użytkownicy. 2019 SEL eco boost. Około 58 tys. Po kilku istotnych diagnostykach i konsultacjach z Fordem, istnieje biuletyn techniczny dotyczący aktualizacji oprogramowania do PCM, który należy wypróbować przed rozwiązaniem konwertera momentu obrotowego. W moim przypadku aktualizacja nie zadziałała i czekam na konwerter. Na szczęście jestem w okresie gwarancji Forda na układ napędowy, czyli 5 lat i 60 tys. mil. Zatem zanim przejdziesz do konwertera momentu obrotowego, zapytaj o aktualizację oprogramowania.
 
#8 ·
Ten sam samochód, ta sama historia, ten sam przebieg, ponowne zaprogramowanie nie zadziałało i wymagany był konwerter momentu obrotowego i moduł skrzyni biegów. Na szczęście jestem ubezpieczony i mój lokalny dealer Forda (Vista w WH, CA) nie robił mi problemów. Ale przez kilka tygodni będę bez samochodu. Miejmy nadzieję, że dotrzymają słowa.
 
#9 ·
Ten sam samochód, ten sam problem, te same działania podjęte w celu naprawy. Powiedziano nam właśnie, że potrzebujemy nowej skrzyni biegów. 10 500 $ i jesteśmy winni 20 000 $. Kto dołącza do pozwu zbiorowego, aby Ford zajął się tymi sprawami? Słyszeliśmy, że wiele innych osób ma ten sam problem. Ford musi to naprawić, to oczywisty problem z tym rokiem/modelem samochodu i ich skrzynią biegów.
 
#12 ·
Ten sam samochód, ten sam problem, te same działania podjęte w celu naprawy. Właśnie powiedziano nam, że potrzebujemy nowej skrzyni biegów. 10 500 $ i jesteśmy winni 20 000 $. Kto dołącza do pozwu zbiorowego, aby Ford zajął się tymi sprawami? Słyszeliśmy, że wiele innych osób ma ten sam problem. Ford musi to naprawić, to oczywisty problem z tym rokiem/modelem samochodu i ich skrzynią biegów.
Ten sam problem tutaj, zaczął szarpać od 25 do 40 mil na godzinę..
 
#10 ·
Mam 2019 Ford Edge SEL 2.0L EcoBoost z przebiegiem nieco ponad 63 300 mil. Ostatnio samochód nie jeździ płynnie. To naprawdę rozczarowujące, biorąc pod uwagę fakt, że dostałem go fabrycznie nowego, a gwarancja na układ napędowy wygasła miesiąc temu. Poniżej znajdują się 2 główne problemy:
  1. Samochód szarpie podczas zmiany biegów przez większość czasu. Najczęściej zauważalne między 2 a 3 i 3 a 4 biegiem. Jeśli obchodzę się z pedałem gazu bardzo delikatnie, szarpnięcie jest bardzo niewielkie i czasami niezauważalne.
  2. Przy stałych prędkościach obroty silnika rosną samoczynnie, bez wciskania pedału gazu. Aby to potwierdzić, jeździłem samochodem po autostradzie kilka razy z tempomatem ustawionym na 60 MPH. Obroty będą nieco powyżej 2x1000 przez większość czasu, ale okresowo wzrastają o 50-100 RPM powyżej tego stałego znaku.
Zabrałem samochód do lokalnego dealera i złożyłem reklamację. Po uiszczeniu opłaty diagnostycznej w wysokości 125 USD poinformowano mnie, że muszę wymienić konwerter momentu obrotowego. Szacunkowy koszt wyniósł 3300 USD. Wszystko to zostało zrobione bez jazdy próbnej ani niczego. Samochód został tylko obejrzany i przedstawiono kosztorys. Zapytałem mechanika, czy zapłacenie za to definitywnie rozwiąże problem, a on wydawał się nie być pewien. Oprócz 2 wyżej wymienionych problemów, samochód nie ma żadnych innych problemów. Żadnych dziwnych dźwięków, żadnych świateł. Nic. Podłączyłem nawet czytnik kodów i samochód (na razie) nie zgłasza żadnych błędów. Pojazd był należycie serwisowany, ze wszystkimi wymianami oleju i rotacjami opon do tego momentu. Jedyną rzeczą, której nie pamiętam, jest wymiana płynu w skrzyni biegów. Na każdym spotkaniu w sprawie wymiany oleju mówiono mi, że nie jest to potrzebne, dopóki samochód nie przejedzie około 100 000 mil. Odkąd pojawił się ten problem, oglądam dużo filmów na Youtube od osób z podobnymi problemami. Niektórzy wspominali o wymianie płynu w skrzyni biegów i dodaniu dodatku Lucas, co rozwiązało ten problem. Chciałbym pójść tą drogą, aby sprawdzić, czy to działa. Chciałbym najpierw sprawdzić płyn ATF, zanim pójdę do warsztatu i poproszę o jego wymianę. Otworzyłem maskę, aby sprawdzić poziom ATF, ale nie mogłem znaleźć bagnetu. Wszelka pomoc tutaj będzie bardzo mile widziana.
 
#14 ·
Powiedziano nam, że to również konwerter momentu obrotowego, ale Ford nie ma żadnych dostępnych i wymiana całej skrzyni biegów za 10 500 $ była jedyną opcją... i że nawet jeśli wymienimy skrzynię biegów, może się to powtórzyć za kilka lat, ponieważ jest to zła skrzynia biegów od Forda. Tak więc tak naprawdę nie ma trwałego rozwiązania.

Zmieniliśmy płyn w skrzyni biegów i nadal szarpie, nie tak źle jak wcześniej, ale nadal jest problem. Daj nam znać, czy dodatek działa.
 
#15 ·
Wziąłem mojego Edge SEL z 2019 roku, mając nadzieję, że aktualizacja skrzyni biegów i wymiana płynu rozwiążą nagły wzrost obrotów i szarpanie. Okazuje się, że potrzebuję nowego korpusu zaworu i konwertera momentu obrotowego. Ma dopiero 36 tys. mil, więc będzie objęty gwarancją na układ napędowy. Czy ktoś, kto wymienił konwerter momentu obrotowego, może poświadczyć, że ta naprawa rozwiązuje problem? Boję się, że wymienią te 2 części, a nie całą skrzynię biegów.
 
#22 ·
Wziąłem mojego Edge SEL z 2019 roku, mając nadzieję, że aktualizacja skrzyni biegów i wymiana płynu naprawią nagły wzrost obrotów i szarpanie. Okazuje się, że potrzebuję nowego korpusu zaworu i konwertera momentu obrotowego. Ma dopiero 36 tys. mil, więc będzie objęty gwarancją na układ napędowy. Czy ktoś, kto wymienił konwerter momentu obrotowego, może poświadczyć, że ta naprawa rozwiązuje problem? Boję się, że wymienią te 2 części, a nie całą skrzynię biegów.
Właśnie dostałem nowy konwerter momentu obrotowego przy 88 tys. milach po próbie przeprogramowania komputera przy 60 tys. milach, kiedy powiedziano mi, że nic się nie dzieje. Zwlekałem z oddaniem go, bo byłem wkurzony, że zignorowali mnie za pierwszym razem. Teraz, od czasu tej naprawy, która rozwiązała problem ze skrzynią biegów, miałem dwie naprawy wycieków oleju w ciągu dwóch tygodni od siebie, a teraz, dwa tygodnie później, znowu wycieka olej. Właśnie zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego jest niski i jestem 7 tys. mil od końca mojej przedłużonej gwarancji, więc jestem bardziej niż zestresowany tym głupim samochodem. Kupiony używany w okresie niskich stanów magazynowych, więc przepłaciliśmy i wciąż jesteśmy pod kreską. Nie jestem pewien, jaka jest moja najlepsza opcja w tym momencie, ale na razie wyciągam pieniądze z gwarancji.
 
#16 ·
Ten sam problem tutaj. PCM przeprogramowany w lipcu 2022 r., zminimalizował problem do 4 miesięcy temu, kiedy drżenie było najgorsze w historii. Zabrany do dealera, gdzie stwierdził konwerter momentu obrotowego. Oferta ok. 2500-2800 USD (500 USD za części). Pojazd z 2019 roku ma 78 000 mil przebiegu. Brawo Ford, nic dziwnego, że Hyundai sprzeda więcej pojazdów niż ty w tym kwartale.
 
#17 ·
2019 SEL. Kupiony używany, ale z przedłużoną gwarancją na samochód. Problem taki sam jak u wszystkich innych. Dealer powiedział nam, żeby nie marnować pieniędzy na przeprogramowanie PCM. Długie kolejki przed nami z problemami z transmisją. Mamy około 1200 mil, zanim skończy się ubezpieczenie, oczywiście! Gwarancja prawdopodobnie nie obejmie, jak podejrzewam. Byliśmy w FORD trzy razy. Nie potrafią nam nawet powiedzieć, kiedy będą mogli przyjrzeć się samochodowi. FORD w Savannah powiedział nam, że potrzebują samochodu na swoim parkingu na 3 do 4 tygodni, zanim w ogóle będą mogli na niego spojrzeć. To samo w Południowej Karolinie. Zaproponowaliśmy również, dlaczego nie mogą do nas zadzwonić, a my będziemy mieli samochód na ich parkingu w ciągu pół godziny. Odpowiedź: System nie działa w ten sposób! Oznacza to, że musimy znaleźć samochód do wynajęcia i wynająć go na okres od 3 tygodni do 2 miesięcy, kto wie. To doprowadza mnie do szału.
 
#149 ·
2019 SEL. Kupiony używany, ale z przedłużoną gwarancją na samochód. Problem taki sam jak u wszystkich innych. Salon powiedział nam, żeby nie marnować pieniędzy na przeprogramowanie PCM. Długie kolejki przed nami z problemami z transmisją. Mamy około 1200 mil, zanim skończy się ubezpieczenie, oczywiście! Gwarancja prawdopodobnie nie obejmie, to moje podejrzenie. Byliśmy w FORD trzy razy. Nie potrafią nam nawet powiedzieć, kiedy będą mogli przyjrzeć się samochodowi. FORD w Savannah powiedział nam, że potrzebują samochodu na swoim parkingu na 3 do 4 tygodni, zanim w ogóle będą mogli na niego spojrzeć. To samo w Południowej Karolinie. Zaproponowaliśmy również, dlaczego nie mogą do nas zadzwonić, a my będziemy mieli samochód na ich parkingu w ciągu pół godziny. Odpowiedź: System nie działa w ten sposób! Oznacza to, że musimy znaleźć samochód do wynajęcia i wynająć go na okres od 3 tygodni do 2 miesięcy, kto wie. To doprowadza mnie do szału.
Czy wszyscy dealerzy Forda dają nam w kość? Nie mogę nawet sprawić, żeby ze mną rozmawiali, kiedy idziemy do dealera.
 
#19 ·
Mam 2019 Ford Edge SEL 2.0L EcoBoost z przebiegiem nieco ponad 63 300 mil. Ostatnio samochód nie jeździ płynnie. To naprawdę rozczarowujące, biorąc pod uwagę fakt, że dostałem go fabrycznie nowego, a gwarancja na układ napędowy wygasła miesiąc temu. Poniżej 2 główne problemy:

  1. Samochód szarpie podczas zmiany biegów przez większość czasu. Najczęściej zauważalne między 2 a 3 oraz 3 a 4 biegiem. Jeśli obchodzę się bardzo delikatnie z pedałem gazu, szarpnięcie jest bardzo niewielkie i czasami niezauważalne.
  2. Przy stałych prędkościach obroty silnika rosną same, bez wciskania pedału gazu. Aby to potwierdzić, jeździłem samochodem po autostradzie kilka razy z tempomatem ustawionym na 60 mil na godzinę. Obroty będą nieco powyżej 2x1000 przez większość czasu, ale okresowo wzrastają o 50-100 obr./min powyżej tego stałego znaku.

Zabrałem samochód do lokalnego dealera i złożyłem reklamację. Po uiszczeniu opłaty diagnostycznej w wysokości 125 dolarów poinformowano mnie, że muszę wymienić konwerter momentu obrotowego. Szacunkowy koszt wyniósł 3300 dolarów. Wszystko to zostało zrobione bez jazdy próbnej ani niczego. Samochód został tylko obejrzany i przedstawiono kosztorys. Zapytałem mechanika, czy zapłacenie za to definitywnie rozwiąże problem, a on wydawał się nie być pewien.

Oprócz 2 wyżej wymienionych problemów, samochód nie ma żadnych innych problemów. Żadnych dziwnych dźwięków, żadnych świateł. Nic. Nawet podłączyłem czytnik kodów i samochód (na razie) nie zgłasza żadnych błędów. Pojazd był odpowiednio serwisowany, ze wszystkimi wymianami oleju i rotacjami opon do tego momentu. Jedyną rzeczą, której nie pamiętam, jest wymiana płynu w skrzyni biegów. Na każdym spotkaniu w sprawie wymiany oleju mówi się mi, że nie jest to potrzebne, dopóki samochód nie przejedzie około 100 000 mil.

Odkąd ten problem się pojawił, oglądałem wiele filmów na YouTube osób z podobnymi problemami. Niektórzy wspomnieli o wymianie płynu w skrzyni biegów i dodaniu dodatku Lucas, co rozwiązało ten problem. Chciałbym pójść tą drogą, aby sprawdzić, czy to działa. Chciałbym najpierw sprawdzić poziom płynu ATF, zanim pójdę do warsztatu i poproszę o jego wymianę. Otworzyłem maskę, aby sprawdzić poziom ATF, ale nie mogłem znaleźć bagnetu. Wszelka pomoc tutaj będzie bardzo mile widziana.
Co więc ostatecznie zrobiłeś?
 
#21 ·
Hej

Nie jestem mechanikiem (więc może potraktuj to z przymrużeniem oka), ale mam kilka sugestii. Może zaoferować pewien wgląd w frustrującą sytuację.

Przede wszystkim przestań chodzić do serwisów. Znajdź niezależny warsztat zajmujący się skrzyniami biegów z dobrą reputacją w przypadku pojazdów krajowych. Jeżdżę starym dieslem, o którym wiadomo, że ma problemy ze skrzynią biegów. Cena, którą wam podają, to cena "spierdalaj". Trzeba przyznać, że skrzynia biegów wygląda tak, jakby trzeba było wyjąć cały silnik lub opuścić całą ramę pomocniczą od dołu... na podstawie szybkiego spojrzenia na mojego Edge, więc to żadna przyjemność... Może udałoby się do niego dostać od boku bez wyjmowania silnika i mnóstwa przekleństw? Praca intensywna, żeby się tak wyrazić.

Twoje objawy brzmią trochę jak uszkodzony konwerter momentu obrotowego, ale jestem zwolennikiem właściwej diagnozy. Co dziwne, jest to sporadyczne. Uszkodzone konwertery momentu obrotowego pozostawałyby odblokowane przez długi czas lub wcale by się nie blokowały. Podczas gwałtownego przyspieszania, czy konwerter momentu obrotowego pozostaje zablokowany, czy też obroty silnika odbijają/skaczą? Rozdzielanie biegów powoduje ciepło (konwerter momentu obrotowego odblokowany), czy ktoś sprawdzał temperaturę skrzyni biegów (nie sądzę, żeby można to było zobaczyć za pomocą czytnika)? Czy ktoś wymieniał płyn/filtr? Czy dzieje się to po przejechaniu kawałka drogi, czy zaraz po rozpoczęciu jazdy na zimnym silniku?

Czy któryś z was próbował oprogramowania o nazwie Forscan? Jest to oprogramowanie aftermarketowe, które może odczytywać wszystkie kody i inne dane PID/czujników ze wszystkich modułów/czujników w pojeździe. Używam taniego adaptera bluetooth obd2 i laptopa (oprogramowanie jest niezwykle przystępne cenowo). Jest przeznaczone specjalnie do pojazdów Forda. Jest to pierwszy krok w diagnozowaniu problemu z moim 22-letnim samochodem (i monitoruję za jego pomocą parametry życiowe, aby zobaczyć problem, zanim stanie się problemem). Mają wersję lite dla systemu Android, ale służy ona głównie do monitorowania. Nie jestem w 100% pewien, czy będzie działać w tak nowym pojeździe, ale powinien być w stanie odczytywać kody skrzyni biegów, a jeśli konwerter momentu obrotowego nie blokuje się, gdy powinien, powinien wyrzucić kod. Standardowe skanery obd2 nie odczytają tego kodu, a kody skrzyni biegów nie wywołają CEL.

Pierwszym krokiem byłaby wymiana płynu i filtra. Prosta rzecz, a zły płyn może powodować mnóstwo problemów.

Chodzi mi o to, że są inne rzeczy, które mogą wpływać na blokowanie konwertera momentu obrotowego, poza uszkodzonym konwerterem momentu obrotowego.

Zatkany chłodnica, zły płyn, problemy z obwodem sterowania/wiązki przewodów, niskie ciśnienie płynu (uszkodzona pompa, niski poziom płynu lub zatkany filtr skrzyni biegów), uszkodzone czujniki prędkości lub czujniki nie zgłaszające prawidłowo prędkości/obciążenia (może to być problem z napięciem sterującym lub uziemieniem), uszkodzony czujnik w pedale gazu, cięgna zmiany biegów/siłownik, inne problemy ze zmianą biegów i/lub gorący płyn (może nie być wystarczająco gorący, aby wywołać błąd, ale wystarczająco gorący, aby spowodować uszkodzenie). Niska moc może powodować problemy (alternator/akumulator). Jestem pewien, że istnieją również inne czujniki, które wpływają na zmianę biegów. Forscan może zaoferować pewien wgląd, ponieważ byłby w stanie odczytać wszystko, co kontroluje skrzynię biegów (prawdopodobnie PCM) na poziomie dealera i odczytać wszystkie czujniki związane ze strategiami zmiany biegów i pożądanymi wyjściami w porównaniu z rzeczywistymi. Możesz to monitorować podczas jazdy za pomocą forscan. Wyobrażam sobie, że problemy z systemem awd/pto mogą powodować problemy ze skrzynią biegów i blokowaniem. Skrzynie biegów mogą odblokowywać konwerter momentu obrotowego jako środek bezpieczeństwa. Kluczowe byłoby... czy PCM mówi konwerterowi momentu obrotowego, aby się odblokował, gdy obroty silnika rosną, czy też obroty silnika rosną, podczas gdy PCM nakazuje blokowanie konwertera momentu obrotowego? Monitorowałbym również temperaturę. Ciepło to zabójca skrzyni biegów nr 1.

Mam 2018 edge 3.5l sel awd z przebiegiem około 75 tys. mil, bez problemów. Podłączę moją konfigurację forscan, aby zobaczyć, co mogę uzyskać. Może przynajmniej ustalić linię bazową i zobaczyć, czy możemy dostrzec anomalie. Nie mam też pojęcia o różnicach między 18 a 19, może to inna skrzynia biegów.

Niewiele wiem o tych pojazdach. Powiem, że to właśnie takie gówno sprawiło, że zdecydowałem się jeździć 22-letnim samochodem.

To powiedziawszy, lubię Fordy. Z kilkudziesięciu pojazdów, które posiadałem we wszystkich markach, są one łatwe w obsłudze, a PCM jest łatwy w obsłudze za pomocą forscan. Części są obfite i, z mojego doświadczenia, są stosunkowo bezproblemowe przy regularnej konserwacji.


Jupi za mój pierwszy post :)
 
#88 ·
Hey

Nie jestem mechanikiem (więc może potraktuj to z przymrużeniem oka), ale mam kilka sugestii. Może zaoferować wgląd w frustrującą sytuację.

Przede wszystkim przestań chodzić do dealerów. Znajdź niezależny warsztat zajmujący się skrzyniami biegów z dobrą reputacją w zakresie pojazdów krajowych. Jeżdżę starym dieslem, o którym wiadomo, że ma problemy ze skrzynią biegów. Cena, którą wam podają, to cena „spierdalaj”. Oczywiście, skrzynia biegów wygląda tak, jakby trzeba było wyjąć cały silnik lub opuścić całą ramę pomocniczą od dołu... na podstawie szybkiego spojrzenia na mojego Edge'a, więc to żadna przyjemność... Może udałoby się do niego dostać od boku bez wyjmowania silnika i mnóstwa przekleństw? Praca intensywna, żeby to delikatnie ująć.

Twoje objawy brzmią trochę jak uszkodzony konwerter momentu obrotowego, ale jestem zwolennikiem prawidłowej diagnozy. Co dziwne, jest to przerywane. Uszkodzone konwertery momentu obrotowego pozostawałyby odblokowane przez długi czas lub wcale by się nie blokowały. Podczas gwałtownego przyspieszania, czy konwerter momentu obrotowego pozostaje zablokowany, czy też obroty skaczą/wzrastają? Dzielenie biegów wytwarza ciepło (konwerter momentu obrotowego odblokowany), czy ktoś sprawdzał temperaturę skrzyni biegów (nie sądzę, żeby można to było zobaczyć za pomocą czytnika)? Czy ktoś wymieniał płyn/filtr? Czy dzieje się to po przejechaniu kawałka drogi, czy zaraz po rozpoczęciu jazdy na zimnym silniku?

Czy któryś z was próbował oprogramowania o nazwie Forscan? Jest to oprogramowanie z rynku wtórnego, które może odczytywać wszystkie kody i inne dane PID/czujników ze wszystkich modułów/czujników w pojeździe. Używam taniego adaptera bluetooth obd2 i laptopa (oprogramowanie jest niezwykle przystępne cenowo). Jest przeznaczone specjalnie do pojazdów Forda. Jest to pierwszy krok w diagnozowaniu problemu z moim 22-letnim samochodem ciężarowym (i monitoruję za jego pomocą parametry życiowe, aby zobaczyć problem, zanim stanie się problemem). Mają wersję lite dla Androida, ale służy ona głównie do monitorowania. Nie jestem w 100% pewien, czy będzie działać w tak nowym pojeździe, ale powinien być w stanie odczytać kody skrzyni biegów, a jeśli konwerter momentu obrotowego nie blokuje się, gdy powinien, powinien wyrzucić kod. Standardowe skanery obd2 nie odczytają tego kodu, a kody skrzyni biegów nie wywołają CEL.

Pierwszym krokiem byłaby wymiana płynu i filtra. Prosta rzecz, a zły płyn może powodować mnóstwo problemów.

Chodzi mi o to, że istnieją inne rzeczy, które mogą mieć wpływ na blokadę konwertera momentu obrotowego, poza uszkodzonym konwerterem momentu obrotowego.

Zatkana chłodnica, zły płyn, problemy z obwodem sterowania/wiązki przewodów, niskie ciśnienie płynu (uszkodzona pompa, niski poziom płynu lub zatkany filtr skrzyni biegów), uszkodzone czujniki prędkości lub czujniki nie zgłaszające prawidłowo prędkości/obciążenia (może to być problem z napięciem sterowania lub uziemieniem), uszkodzony czujnik w pedale gazu, cięgna zmiany biegów/siłownik, inne problemy ze zmianą biegów i/lub gorący płyn (może nie być wystarczająco gorący, aby wywołać błąd, ale wystarczająco gorący, aby spowodować uszkodzenie). Niska moc może powodować problemy (alternator/akumulator). Jestem pewien, że istnieją również inne czujniki, które wpływają na zmianę biegów. Forscan może zaoferować pewien wgląd, ponieważ byłby w stanie odczytać wszystko, co kontroluje skrzynię biegów (prawdopodobnie PCM) na poziomie dealera i odczytać wszystkie czujniki związane ze strategiami zmiany biegów i pożądanymi wyjściami w porównaniu z rzeczywistymi. Możesz to monitorować podczas jazdy za pomocą forscan. Wyobrażam sobie, że problemy z systemem awd/pto mogą powodować problemy ze skrzynią biegów i blokowaniem. Skrzynie biegów mogą odblokowywać konwerter momentu obrotowego jako środek bezpieczeństwa. Kluczowe byłoby... czy PCM mówi konwerterowi momentu obrotowego, żeby się odblokował, gdy obroty wzrastają, czy też obroty wzrastają, gdy PCM nakazuje blokadę konwertera momentu obrotowego? Również monitorowałbym temperaturę. Ciepło to zabójca skrzyni biegów nr 1.

Mam 2018 edge 3.5l sel awd z przebiegiem około 75 tys. mil, bez problemów. Podłączę moją konfigurację forscan, aby zobaczyć, co mogę uzyskać. Może przynajmniej ustalić linię bazową i zobaczyć, czy możemy dostrzec anomalie. Nie mam też pojęcia o różnicach między 18 a 19, może to inna skrzynia biegów.

Niewiele wiem o tych pojazdach. Powiem, że to właśnie takie gówno sprawiło, że zdecydowałem się jeździć 22-letnim samochodem ciężarowym.

To powiedziawszy, lubię Fordy. Z kilkudziesięciu pojazdów, które posiadałem we wszystkich markach, są łatwe w obsłudze, a z PCM łatwo się pracuje za pomocą forscan. Części są obfite i z mojego doświadczenia są one stosunkowo bezproblemowe przy regularnej konserwacji.


Jupi dla mojego pierwszego posta :)
Dobry post Jack

Uważam, że to problem z kontrolą. Mój obrotomierz skacze co sekundę przy 130 km/h. Jeśli zwrócisz na to uwagę, również to poczujesz.

Wszystkie niższe biegi po pierwszym robią to samo szybkie włączanie i wyłączanie blokady.

Może mam uszkodzony włącznik hamulca?
 
#24 ·
Ten sam problem. Szarpanie przy niskich prędkościach. Oddaliśmy go do serwisu, gdy kupiliśmy go z przebiegiem 34 000 mil i wciąż na gwarancji. Powiedzieli, że to problem z oprogramowaniem i zresetowali system. To tak naprawdę tego nie naprawiło, ale jeździliśmy dalej, ponieważ potrzebowaliśmy samochodu. Nadal się to dzieje przy 67 000 milach, a teraz mamy nowe, zabawne problemy, takie jak wyłączanie się głównego ekranu i konieczność ciągłego resetowania go. Samochód to cytryna.
 
#25 ·
Zapisz kolejny. Szarpanie. 4 lata, 67 tys. mil. Przetwornik momentu obrotowego. 4625 $. Z pewnością wydaje się to powszechnym problemem. Zadzwoniłem do Forda, aby złożyć skargę, i zostałem wysłany do osoby prowadzącej sprawę, która skontaktuje się z nami po sprawdzeniu, czy dostępna jest jakaś forma "pomocy".
 
#26 ·
Każdy musi złożyć skargę do NHTSA. Mamy dokładnie ten sam problem z naszym. Zadzwoniliśmy do Forda, aby się poskarżyć. Przekazali nas również do pomocy i zaoferowali nam 2 tys. z 7 tys., które nam zacytowali. Złożyłem skargę do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Ford musi dawać z siebie więcej dla swoich lojalnych klientów!
 
#28 ·
Każdy musi złożyć skargę do NHTSA. Mamy dokładnie ten sam problem z naszym. Zadzwoniliśmy do Forda, aby się poskarżyć. Przekazali nas również do pomocy i zaoferowali nam 2 tys. z 7 tys., które nam zacytowali. Złożyłem skargę do National Highway Traffic Safety Administration. Ford musi lepiej dbać o swoich lojalnych klientów!
Z jakiego numeru telefonu dzwoniłeś, aby złożyć skargę do Forda?
Jak złożyć skargę do NHTSA na ich stronie internetowej?
 
#27 ·
Uzyskaj wiele ofert, ponieważ bardzo się różnią. Pierwszy dealer Forda wycenił na 4600 $. Niezależny mechanik wycenił na 8000 $. Zadzwoniłem do dealera, od którego kupiliśmy samochód (ich dział serwisowy był zajęty na 2 miesiące, kiedy to się pierwotnie wydarzyło), aby złożyć reklamację i przyjęli nas natychmiast, wyceniając na 2200 $, przy czym pomoc Forda pokryła 40% tej kwoty (zgaduję, że dealer również poniósł część kosztów). Nadal 1300 $ za coś, co nie powinno się zdarzyć, ale bardziej rozsądne.
 
#30 ·
Ten sam problem, co wszyscy tutaj. 69 000 mil i samochód zaczął szarpać przy niskich prędkościach. Nigdy wcześniej nie miałem problemów z samochodem. Dealer mówi mi, że konwerter momentu obrotowego jest rozwiązaniem, więc czekam na ich kosztorys. Przeczytałem kilka postów wspominających o "Ford Assistance", więc szukam wskazówek, jak/gdzie rozpocząć ten proces. To mój 5. Ford i byłem lojalny wobec marki, więc mam nadzieję, że odwdzięczą się w tym przypadku.
 
This post has been deleted
#32 ·
Ten sam problem dla mnie. 66 000 mil na moim Fordzie Edge Titanium z 2019 roku. Zaczęło szarpać między 20-30 mph a 60-80 mph. Zabrałem go do dealera i powiedziano mi, że skrzynia biegów musi zostać wymieniona. Otrzymałem wycenę na 10 215 $. Zabrałem go do Aamco, aby uzyskać drugą opinię. Powiedziano mi, że skrzynia biegów nie wrzuca drugiego biegu i ma kilka innych problemów. Nie mogli tego naprawić, ponieważ skrzynia biegów jest tak nowa. Mój samochód był u dealera na każdą wymianę oleju i zalecane przeglądy. Nie ma powodu, aby skrzynia biegów musiała zostać wymieniona tak szybko. Mam jeszcze 9 miesięcy spłat. Dealer zasugerował, żebym zadzwonił do Forda, aby sprawdzić, czy mają jakieś programy, które pomogą w spłacie. Powiedziano mi, że nie mogą nic dla mnie zrobić. Zadzwoniłem z powrotem do dealera i wszystko, co zaoferowali, to finansowanie w wysokości 20,99%. Najniższa opcja to 431,87 $ miesięcznie z 1200 $ zaliczki. Kto może sobie na to pozwolić, mając jeszcze notę samochodową? To mój drugi Ford Edge. Mój 2007 ma 199 000 mil i jeździ lepiej niż mój 2019. Kupiłem ten tylko dlatego, że miałem tak pozytywne doświadczenia z pierwszym. Nigdy nie musiałem niczego wymieniać pod maską. To będzie mój ostatni Ford.
 
#59 · (Edited)
Ten sam problem dla mnie. 66 000 mil w moim Fordzie Edge Titanium z 2019 roku. Zaczęło szarpać między 20-30 mph a 60-80 mph. Zabrałem go do dealera i powiedziano mi, że skrzynia biegów wymaga wymiany. Otrzymałem wycenę na 10 215 $. Zabrałem go do Aamco, aby uzyskać inną opinię. Powiedziano mi, że skrzynia biegów nie wrzuca drugiego biegu i ma inne problemy. Nie mogli tego naprawić, ponieważ skrzynia biegów jest tak nowa. Mój samochód był u dealera na każdą wymianę oleju i zalecane przeglądy. Nie ma powodu, aby skrzynia biegów wymagała wymiany tak szybko. Mam jeszcze 9 miesięcy spłat. Dealer zasugerował, żebym zadzwonił do Forda, aby sprawdzić, czy mają jakieś programy, które pomogą w spłacie. Powiedziano mi, że nie mogą nic dla mnie zrobić. Zadzwoniłem z powrotem do dealera i wszystko, co zaoferowali, to finansowanie w wysokości 20,99%. Najniższa opcja to 431,87 $ miesięcznie z 1200 $ zaliczki. Kto może sobie na to pozwolić, mając jeszcze notę samochodową? To mój drugi Ford Edge. Mój 2007 ma 199 000 mil i jeździ lepiej niż mój 2019. Kupiłem ten tylko dlatego, że miałem tak pozytywne doświadczenia z pierwszym. Nigdy nie musiałem niczego wymieniać pod maską. To będzie mój ostatni Ford! Lubię grać w gry i nawet tam mam mniej problemów z płatnościami. Dawno temu znajomy polecił mi yabby casino no deposit bonus i nadal korzystam z tego zasobu. Istnieją tylko sprawdzone i niezawodne gry, a także różne metody płatności. Z łatwością otrzymuję swoje wygrane, które wygrywam za pomocą różnych kodów promocyjnych, których jest całkiem sporo.
Bardzo interesująco było to przeczytać! Teraz będę bardziej ostrożny przy wyborze samochodu i dealera!
 
#33 ·
Ten sam problem! Ponad 70 tysięcy mil i w październiku 2023 roku zacząłem zauważać szarpanie. Kupiłem ten pojazd, ponieważ miałem go jako wypożyczony kilka lat temu, kiedy dopiero się pojawił i jeździł płynnie. Zabrałem mój egzemplarz z 2019 roku do dealera, który był w stanie odtworzyć problem, powiedział, że może to być aktualizacja systemu, ale prawdopodobnie będzie trzeba wymienić skrzynię biegów. Mój mąż zabrał go za mnie, ponieważ był zaniepokojony. Złożyłem skargę do NHTSA. Było to łatwe do zrobienia i wszystko online za pomocą ich formularza. Radzę wszystkim, aby to zrobili, aby Ford został zmuszony do wydania wezwania do naprawy.
 
This post has been deleted
#35 ·
Zabrałem mojego Edge'a z 2019 roku, ponieważ skrzynia biegów działała dziwnie, dealer powiedział mi, że zrzucenie skrzyni biegów i ocena problemu będzie kosztować 2000 dolarów! Więc zapytałem i znalazłem renomowany niezależny warsztat. Zapłaciłem 2800 dolarów z własnej kieszeni (samochód ma 120 000 mil) i naprawili lub przebudowali moją skrzynię biegów. Przejechałem 4500 mil i teraz znowu szaleje. Warsztat zajmujący się skrzyniami biegów twierdzi teraz, że to konwerter momentu obrotowego, ale "myślą", że będzie to objęte naprawą skrzyni biegów. Zadzwoniłem do Forda i powiedziałem im, że kupiłem 6 nowych Fordów w ciągu ostatnich 28 lat i jestem naprawdę zły :mad::mad::mad:, a oni zasadniczo powiedzieli "Przepraszam".
 
#38 ·
Mam ten sam problem 7000 mil po gwarancji, niestety, ciężka zmiana biegów, drżenie przy ruszaniu, lekki hałas podczas przyspieszania. 1700 za konwerter momentu obrotowego, jeśli moja skrzynia biegów jest w porządku.
Twój Edge się wyłączy, a hamulec postojowy się włączy i w końcu unieruchomi go, jeśli jest tak samo jak u mnie. Warsztat zajmujący się skrzyniami biegów potrzebował tygodnia, żeby dowiedzieć się, jak wyłączyć hamulec postojowy...
 
#37 ·
Też mam problem! Zapaliła się kontrolka układu napędowego, a samochód szarpał i wydawał dźwięki przy prędkości 31-40 mil na godzinę. Umówiłem się na diagnozę przy przebiegu 58 tys. mil w salonie. Czekałem 4 godziny, aż powiedzieli mi, że nie mają czasu i żebym umówił się na samochód zastępczy. Lista oczekujących wynosiła 1,5 miesiąca. W końcu się doczekałem, przy przebiegu 61 200 mil i teraz Ford twierdzi, że nie jest to objęte gwarancją na układ napędowy i oferuje 6200 z 16 tys. dolarów kosztów. Skrzynia biegów i tylny mechanizm różnicowy. Czy ktoś miał szczęście w odwołaniu się lub walce z tym? Moja dokumentacja serwisowa jest bardzo szczegółowa na temat wskaźników układu napędowego i innych problemów. Moim zdaniem to dowodzi, że był problem z samochodem, gdy wciąż byłem w okresie gwarancyjnym.
 
#48 ·
Też mam problem! Zapaliła się kontrolka układu napędowego, a samochód szarpał i wydawał dźwięki przy prędkości 31-40 mil na godzinę. Umówiłem się na diagnostykę na 58 000 mil w salonie. Czekałem 4 godziny, aż powiedzieli mi, że nie mają czasu i mam umówić się na samochód zastępczy. Lista oczekujących wynosiła 1 1/2 miesiąca. W końcu się doczekałem, przy 61 200 milach, a teraz Ford twierdzi, że nie jest to objęte gwarancją na układ napędowy i oferuje 6200 z 16 000 kosztów. Skrzynia biegów i tylny mechanizm różnicowy. Czy ktoś miał szczęście w odwołaniu się lub walce z tym? Moja dokumentacja serwisowa jest bardzo szczegółowa na temat wskaźników układu napędowego i innych problemów. Moim zdaniem to dowodzi, że był problem z samochodem, gdy wciąż byłem w okresie gwarancyjnym.
Aktualizacja: Ford nie chciał nic więcej pokryć. Samochód nie wrzucił trzeciego biegu. Skończyło się na tym, że zabrałem go do lokalnego warsztatu, który naprawił tylny mechanizm różnicowy i skrzynię biegów za 6 tysięcy dolarów…