Mam 2019 Ford Edge SEL 2.0L EcoBoost z przebiegiem nieco ponad 63 300 mil. Ostatnio samochód nie jeździ płynnie. To naprawdę rozczarowujące, biorąc pod uwagę fakt, że kupiłem go fabrycznie nowego, a gwarancja na układ napędowy wygasła miesiąc temu. Poniżej 2 główne problemy:
Zabrałem samochód do lokalnego dealera i złożyłem reklamację. Po uiszczeniu opłaty diagnostycznej w wysokości 125 USD poinformowano mnie, że muszę wymienić konwerter momentu obrotowego. Szacunkowy koszt wyniósł 3300 USD. Wszystko to zostało zrobione bez jazdy próbnej ani niczego. Samochód został tylko obejrzany i przedstawiono kosztorys. Zapytałem mechanika, czy zapłacenie tej kwoty definitywnie rozwiąże problem, ale wydawał się nie być pewien.
Oprócz 2 wyżej wymienionych problemów, samochód nie ma żadnych innych problemów. Żadnych dziwnych dźwięków, żadnych świateł. Nic. Nawet podłączyłem czytnik kodów i samochód nie zgłasza żadnych błędów (na razie). Pojazd był odpowiednio serwisowany, ze wszystkimi moimi wymianami oleju i rotacjami opon do tego momentu. Jedyną rzeczą, której nie pamiętam, jest wymiana płynu w skrzyni biegów. Na każdym spotkaniu w sprawie wymiany oleju mówi się mi, że nie jest to potrzebne, dopóki samochód nie przejedzie około 100 000 mil.
Odkąd ten problem się pojawił, oglądałem wiele filmów na YouTube od osób z podobnymi problemami. Niektórzy wspomnieli o wymianie płynu w skrzyni biegów i dodaniu dodatku Lucas, co rozwiązało ten problem. Chciałbym pójść tą drogą, aby sprawdzić, czy to działa. Chciałbym najpierw sprawdzić poziom płynu ATF, zanim udam się do warsztatu i poproszę o jego wymianę. Otworzyłem maskę, aby sprawdzić poziom ATF, ale nie mogłem znaleźć bagnetu. Wszelka pomoc w tym zakresie będzie bardzo mile widziana.
- Samochód szarpie podczas zmiany biegów przez większość czasu. Najczęściej zauważalne między 2 a 3 i 3 a 4 biegiem. Jeśli obchodzę się z pedałem gazu bardzo delikatnie, szarpnięcie jest bardzo niewielkie i czasami niezauważalne.
- Przy stałych prędkościach obroty silnika (RPM) rosną samoczynnie, bez wciskania pedału gazu. Aby to potwierdzić, jeździłem samochodem po autostradzie kilka razy z tempomatem ustawionym na 60 MPH. Obroty silnika będą przez większość czasu nieco powyżej 2x1000, ale okresowo wzrastają o 50-100 RPM powyżej tego stałego znaku.
Zabrałem samochód do lokalnego dealera i złożyłem reklamację. Po uiszczeniu opłaty diagnostycznej w wysokości 125 USD poinformowano mnie, że muszę wymienić konwerter momentu obrotowego. Szacunkowy koszt wyniósł 3300 USD. Wszystko to zostało zrobione bez jazdy próbnej ani niczego. Samochód został tylko obejrzany i przedstawiono kosztorys. Zapytałem mechanika, czy zapłacenie tej kwoty definitywnie rozwiąże problem, ale wydawał się nie być pewien.
Oprócz 2 wyżej wymienionych problemów, samochód nie ma żadnych innych problemów. Żadnych dziwnych dźwięków, żadnych świateł. Nic. Nawet podłączyłem czytnik kodów i samochód nie zgłasza żadnych błędów (na razie). Pojazd był odpowiednio serwisowany, ze wszystkimi moimi wymianami oleju i rotacjami opon do tego momentu. Jedyną rzeczą, której nie pamiętam, jest wymiana płynu w skrzyni biegów. Na każdym spotkaniu w sprawie wymiany oleju mówi się mi, że nie jest to potrzebne, dopóki samochód nie przejedzie około 100 000 mil.
Odkąd ten problem się pojawił, oglądałem wiele filmów na YouTube od osób z podobnymi problemami. Niektórzy wspomnieli o wymianie płynu w skrzyni biegów i dodaniu dodatku Lucas, co rozwiązało ten problem. Chciałbym pójść tą drogą, aby sprawdzić, czy to działa. Chciałbym najpierw sprawdzić poziom płynu ATF, zanim udam się do warsztatu i poproszę o jego wymianę. Otworzyłem maskę, aby sprawdzić poziom ATF, ale nie mogłem znaleźć bagnetu. Wszelka pomoc w tym zakresie będzie bardzo mile widziana.