Ford Forums banner

Dashboard werkt niet, geen wijzerbeweging of kilometerstand

1K views 15 replies 5 participants last post by  jguilbeau0321  
#1 ·
Focus 2002 mk1 1.6
Na het aansluiten van de accu terug na een paar weken losgekoppeld te zijn geweest om de batterij te sparen. De auto start, maar ik krijg geen beweging van de snelheids- en toerentellers, en de kilometers worden niet weergegeven en de olie en brandstof worden nog steeds in de middenpositie weergegeven. Het dashboard lijkt geen stroom te krijgen.
Ik heb zekeringen 35, 36, 41, 61 gecontroleerd en ze lijken in orde te zijn. Ik krijg de "lichten" rond het dashboard, wat zekering 35 of 36 is, maar verder niets.
Wat kan ik nog meer doen om het probleem te verfijnen?
Dank u

#2 ·
Als u ALLE bedrading / kabels op de accupolen hebt vernieuwd, klinkt het als een storing in het instrumentenpaneel. Zou kunnen proberen een accupool een paar minuten los te koppelen en vervolgens weer aan te sluiten, werkt soms door systemen opnieuw op te starten

#5 ·
Provided you have refitted ALL wiring / cables at battery terminals, sounds like instrument cluster failure .Could try disconnecting a battery terminal for a few minutes and then refitting again , sometimes works by rebooting systems

View attachment 59161
Hoi, ik heb de batterij nog 3 keer losgekoppeld voordat ik dit bericht plaatste, voor het geval dat. tenzij ik naar de verkeerde zekeringen kijk? Ik denk dat ik ergens een kortsluiting heb veroorzaakt op het instrumentenpaneel? aangezien de zekeringen in orde lijken te zijn van degenen die ik heb opgesomd

#3 ·
Focus 2002 mk1 1.6
Na het weer aansluiten van de accu na een paar weken losgekoppeld te hebben om de batterij te sparen. De auto start wel, maar ik krijg geen beweging van de snelheids- en toerentellers, en de kilometers worden niet weergegeven en de olie en brandstof worden nog steeds in de middenpositie weergegeven. Het dashboard lijkt geen stroom te krijgen.
Ik heb zekeringen 35, 36, 41, 61 gecontroleerd en ze lijken in orde te zijn. Ik krijg de "lampjes" rond het dashboard, wat zekering 35 of 36 is, maar verder niets.
Wat kan ik nog meer doen om het probleem te verkleinen?
dank u
Hoi, het is een veelvoorkomend probleem, de aansluitplug aan de achterkant van het dashboard, de pinnen op de printplaat maken geen contact. U zult het dashboard moeten verwijderen en uit elkaar halen om de pinnen op de printplaat in de dashboardassemblage opnieuw te solderen.

#4 ·
Hoi, het is een veelvoorkomend probleem dat de connector aan de achterkant van het dashboard, de pinnen op de printplaat, geen contact maken. Je zult het dashboard moeten verwijderen en uit elkaar moeten halen om de pinnen op de printplaat in de dashboardassemblage opnieuw te solderen.
ik heb de auto al 12 jaar. Sinds ik een nieuwere auto heb gekocht, gebruik ik de Focus als mijn reserve. Dus was 3 weken niet in gebruik, dus de accu losgekoppeld. Dashboard was prima totdat ik de accu weer aansloot. Denk je echt dat het een soldeerprobleem is? Ik heb geen apparatuur van dat type. Gewoon basisgereedschap

#11 ·
Het lijkt erop dat wie de dashboards in de jaren 2000 maakte, slecht werk heeft geleverd. Mijn 2006 Navigator-dashboard had geen kilometerteller of enig computerscherm dat werkte, en een paar andere lampjes die aan en uit gingen. Ik heb het dashboard eruit gehaald en naar een bedrijf in Missouri gestuurd om alle soldeerverbindingen te repareren, omdat ik mezelf het werk niet vertrouwde. Ongeveer een week later was het terug en ik heb het erin gezet en alles is goed. Succes!

#12 ·
Nou, ik heb het dashboard al vaak een flinke klap gegeven en geen verandering. De meters werken gewoon niet en de snelheidsmeter ook niet. Al het andere op het dashboard lijkt in orde.

Dus als het niet gerelateerd is aan andere zekeringen? Ik denk dat het een elektrisch probleem is?

#13 ·
Ik wil een gebruikt instrumentenpaneel kopen, maar het is een hel om te bevestigen welk onderdeelnummer ik nodig heb, zonder het eerst te demonteren om het te vinden. Iemand een idee? Google heeft verschillende onderdeelnummers opgeleverd en hoe meer ik probeer het te verfijnen, hoe meer ik er tegenkom. Is er een online database die me kan vertellen wat het onderdeelnummer zou moeten zijn?

#14 ·
Een update.
na het niet gebruiken van de auto gedurende 2 weken omdat ik op vakantie was. Kwam terug, sloot de negatieve draad weer aan op de batterij. En werkte prima zonder problemen.
Weet niet waarom het niet werkte toen ik dit meerdere keren eerder deed. Maar het zou kunnen betekenen dat er een ander probleem is?
Ga de batterij voorlopig aangesloten houden en om de dag een rondje om de blok rijden.
Als iemand ideeën heeft over wat het werkelijke probleem was, zou dat geweldig zijn als je het kunt delen.
Bedankt

#15 ·
Soms moet je de accupolen wat langer loslaten om alle circuits volledig uit te laten schakelen en bij het opnieuw aansluiten opnieuw op te starten. Goed dat het is opgelost, bedankt voor het updaten van het forum (y).

#16 ·
Elektronica techneut hier... de printplaat van het instrumentenpaneel op mijn 2003 Focus had geen coating aan de soldeerkant van de printplaat toen ik hem eruit haalde en schrobde met 91% isopropylalcohol met een stijve tandenborstel. Vervang alle lampen terwijl je hem eruit hebt en koop een goedkope Weller soldeerbout, raak met de hete bout alle soldeerverbindingen aan om koude soldeerverbindingen te elimineren die de continuĂŻteit niet langer behouden. Heeft mijn dashboardproblemen opgelost waarbij wegbewegingen mijn instrumentenpaneelsignalen (temperatuur, snelheidsmeter, enz.) uitschakelden; daarna gingen na een paar kilometer op de snelweg alle weer aan. Goedkoop en gemakkelijk te controleren.